دکتر رضا کچوئيان جوادی
 

مرثیه ای برای آیت الله

انا لله و انا الیه راجعون

 

       ارتحال حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی اگرچه برای او که سالها صادقانه و خالصانه در کنار مردم ایستاد و مردم را دوست داشت، فرصت رسیدن به آرامش و آسایش ابدی را فراهم ساخت، اما برای علاقمندانش واقعه ای شوک آور و آنچنان سهمگین بود که همچنان با بهت وافر ناباورانه باید سوگواری و دردمندی فقدانش را تاب آوریم و تحمل کنیم. اگر چه آن پیکر رنجور اکنون در میانمان نیست، اما اخلاق و افکار متعالی او همچنان در تار و پود وجود همه آنانی که این سرزمین را آباد، توسعه یافته و اسلامی میخواهند جاریست. به سهم خودم این ضایعه را به همه دوستداران و وفادارنش تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. به یقین روح بلند او اکنون در اعلی علییین نظاره گر ماست که با او پیمان مودت و دوستی بستیم. امید که تا دنیا دنیاست این پیمان برقرار و مانا بماند.

استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش و ترازوی انصاف نمایندگان

       بی تردید وزارت آموزش‌وپرورش بزرگترین دستگاه اداری کشور و مهم ترین وجه امور حاکمیتی است. پوشش قریب به 13 میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون کارمند و خانواده های آنان در حالی به تعلیم و تعلم اشتغال دارند که تهاجم فرهنگی همه جانبه و آرمان‌های متعالی نظام، شرایط و الزامات جدیدی را بر مسئولان و تصمیم گیران نظام آموزشی کشور تحمیل می‌کند.

        باید پذیرفت که رسالت اصلی نظام تعلیم وتربیت، پرورش نونهالان و آینده‌سازان کشور و آماده سازی آنان برای بر عهده گرفتن نقش‌های مختلف فردی و اجتماعی در فضای امروز و آینده است و هر شهروند منصفی اذعان دارد که این مأموریت بسیار پیچیده و دشوار است. روز آمدسازی و نوآوری در کتاب های درسی و محتوای آموزشی، برنامه ریزی برای فعالیت های پرورشی و فوق برنامه، بهسازی کلاس ها و مدارس، ساماندهی منابع انسانی و تأمین آن‌ها از فعالیت هایی است که مستلزم صبر و اندیشه و تدبیر است.

       متأسفانه در سال‌های اخیر بخشی از وظایف حاکمیت در برابر آموزش‌وپرورش در خود نظام آموزشی جست و جو و تأمین حقوق معلمان و انتظارت رو به فزایند معلمان در فضای ناعادلانه کشور از وزیر آموزش‌وپرورش و مسئولان آن مطالبه می شود. به عبارتی دیگر وظیفه اصلی ذاتی نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش فرزندان و سرمایه های انسانی است. اولویت در آموزش‌وپرورش کلاس و درس و دانش آموز و تأمین نیازهای آموزشی آن‌هاست و نهادهای دیگر از جمله دولت و مجلس وظیفه پشتیبانی مالی، تدارکاتی و انسانی از این نهاد انسان ساز را بر عهده دارند. در حالی که امروز نمایندگان محترم مجلس از وزیر آموزش‌وپرورش درخواست دارند که چرا بودجه و امکانات برای حقوق معلمان و هزینه های مدارس کافی نیست؟ چرا مدارس کشور مخروبه است؟ چرا در مناطق محروم فضای آموزشی مطلوب نیست؟ سرانه های مدارس شبانه روزی پرداخت نمی شود؛ و حتی در بند پنجم استیضاح، نمایندگان محترم به صراحت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته را نیز از وزیر مطالبه میکنند و حتی درخواست دارند که فرهنگیان از امتیازاتی مشابه کارمندان سایر ارگآن‌ها برخوردار شوند.

      واقعاً جای تعجب دارد، آیا این موارد را نباید نمایندگان مجلس از خودشان بپرسند؟ آیا وزیر آموزش‌وپرورش اساساً و قانوناً می تواند معیشت فرهنگیان را تأمین کند؟ آیا بودجه و امکانات آموزش‌وپرورش در چارچوب برنامه و بودجه سالانه کشور و یا برنامه‌های پنج ساله به تائید نمایندگان نمی رسد؟ چگونه از وزیر انتظار می رود که فراتر از امکانات تخصیصی مجلس و قوانین جاری کشور، وضعیت معلمان را با کارکنان دیگر دستگاه‌ها برابر کنند؟ وزیر مسئول آموزش و تربیت مطلوب است یا پشتیبانی از آموزش‌وپرورش و تأمین امکانات ؟

ادامه نوشته

دانشگاه فرهنگیان در بوته انصاف استیضاح کنندگان وزیر آموزش‌وپرورش

يادداشتي براي طراحان استيضاح وزير آموزش و پرورش  

   یکی از بندهای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش از سوی نمایندگان محترم مجلس، متوجه دانشگاه فرهنگیان است و در آن به "عدم رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند مدت این دانشگاه" اشاره شده است.

     نگارنده به عنوان عضوی از دانشگاه فرهنگیان و فردی که از نزدیک در جریان برنامه‌ها و تحولات آن است و همچنین به دلایل و علائق شخصی و شغلی تحولات آن را تعقیب می‌کند، با نظرات نمایندگان محترم در این زمینه موافقت ندارد و لازم دیدم نکاتی را در این زمینه یادآوری نمایم...

     بر خلاف نظر و ادعای نمایندگان محترم استیضاح کننده، دانشگاه فرهنگیان و توجه به تربیت معلم یکی از مهم ترین رویکردها و برنامه‌های محوری دکتر فانی از بدو انتخاب به عنوان وزیر آموزش‌وپرورش بوده است. انتخاب آقای دکتر مهرمحمدی به عنوان یکی از شخصیت های علمی و نظریه پردازان صاحب اندیشه در حوزه تعلیم و تربیت به عنوان سرپرست دانشگاه موید این نکته است که فانی در جهت اعتلای دانشگاه گام برداشته و در جلسه معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان دکتر فانی از ایشان به عنوان استاد خود در این زمینه یاد کرده و از تربیت معلم به عنوان اولویت و دغدغه اصلی خود نام برده است.

     حمایت همه جانبه وزیر آموزش‌وپرورش از دانشگاه فرهنگیان در مراحل مختلف نیز موید این است که این وزارت به دانشگاه فرهنگیان به عنوان کانون راهبردی خود توجه دارد، اعزام، مأموریت و یا انتقال بیدریغ و بیمانع نیروهای شایسته و کارشناسان خبره آموزش‌وپرورش بنا به درخواست دانشگاه، در اختیار گذاشتن فضاهای مراکز تربیت معلم، معرفی نیروها و معلمان آینده برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و حمایت مالی و معنوی از این دانشگاه به شیوه های مختلف، مبین عنایت آموزش‌وپرورش به دانشگاه فرهنگیان است.

ادامه نوشته

سوگنامه ای در رثای استاد علی اکبر پرورش ،مردی از جنس دانایی

         بامداد جمعه ششم دی ماه نود و دو استاد علی اکبر پرورش پس از تحمل روزهای مدیدی درد و رنج حاکی از بیماری جسمی با دنیا و مافیهای آن وداع و گام در مسیر تکامل زندگی جاودانه خویش در دنیای باقی نهاد. هنوز زمان زیادی از دیدارم با او در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان سپری نشده بود که خبر رحلتش را دریافت کردم. خبر و در پی آن فقدانی جانکاه ... دنیایی که در آن زندگی می کنیم چون دریایی است که آرامش آن قابل اعتماد نیست و هر لحظه نا آرامی و بیقراری تازه ای را برای انسان به همراه می آورد. در میان همه این امواج ناآرام، سهمناک ترین آن وداع با عزیزانی است که باورمان نمی شود بسرعت اتفاق می افتد. اما در مقابل این حقیقت مسلم ناتوانی مان بیش از هر چیز فرسوده امان می کند. در این میان و با این درد درون سوز ، دلخوش به این هستم که استاد پرورش تا بود ، کمر همت و خدمت به تعلیم و تربیت بست و بسیاری از داشته های امروزمان را مدیون او هستیم. اینها باقیات و صالحات و صدقات جاریه ای است که بر جای گذاشت تا به ما یاد بدهد ما هم در انجام وظایفمان کوتاهی نکنیم.  رحلت او مایه تاثر و تاسف است اما در مقابل اراده خداوندی سر تعظیم فرود می آوریم . خانواده داغدارش می دانند جامعه بزرگ فرهنگیان کشور به شایستگی خدمات او را پاس خواهند داشت . روحش شاد و روانش ارام .

دیدار و عیادت از استاد علی اکبر پرورش وزیر محترم اسبق آموزش و پرورش

چهارشنبه هفته گذشته به همراه جناب آقای عاملیان مدیر کل محترم استان اصفهان و همراهان گرامیشان بنا به اراده و خواست وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی و قائم مقام محترمشان جناب اقای دکتر بطحائی به دست بوسی استادی شرفیاب شدم که در دورانی اداره دستگاه بزرگ آموزش و پرورش را به عهده داشت. اگر چه که وی در استانه هفتاد و دو سالگی چله نشین بیمارستان شهید صدوقی شهر اصفهان است اما در بستر بیماری هم برای درس دادن تندرست و سالم است . اما آموزه های کلاس او اینبار در ارامش او  در توکل او به خدا در گرد هم آوردن دوستان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت کشور و ... جلوه می کنند .  او اکنون نیازمند دعای خیر شما عزیزان است . به پاس خدمات ارزنده اش به دستگاه آموزش و پرورش برای شفای عاجل او دعا کنیم. از آقایان دکتر فانی و دکتر بطحائی که این توفیق را برایم مهیا ساختند از عمق قلبم قدردانی می کنم و از جناب آقای عاملیان مدیر کل محترم استان اصفهان و مشاور خوبش و سایر همراهان گرامیشان که در این دیدار ارزشمند همراهیم کردند نیز صمیمانه سپاسگزاری می نمایم.  

پنجمین نشست تخصصی وزیر محترم با کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه ریزی

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، دكتر علي اصغر فاني در جمع مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در پنجمین نشست تخصصی و صمیمی با کارشناسان حوزه ستادی گفت: اتكاي وزارت آموزش و پرورش بايد به نظرات كارشناسي باشد و در اجراي تمامي برنامه ها پژوهش پايه و مبناي كار باشد . وزير آموزش و پرورش با اشاره به اجراي تغييرات پرشتاب در كتاب ها و مقاطع تحصيلي در سال هاي گذشته گفت: حركت هاي شتابزده در آموزش و پرورش جايي ندارد و بايد تمامي فعاليت ها در دستگاه عظيم تعليم و تربيت با تامل، پژوهش ، مطالعه و بازخورد گيري صورت گيرد . وي افزود : توليد بسته آموزشي در سازمان پژوهش كار بسيار ارزشمندي است و اميدواريم با استفاده از نظرات كارشناسان آموزشي، مديران، معلمان و ديگر صاحب نظران تعليم وتربيت، رسانه ها و كتاب هاي آموزشي به كيفيت مطلوب دست يابند .وزير آموزش و پرورش در ادامه گفت : سازمان پژوهش بايد ميزبان بزرگان فكر و انديشه باشد .فاني با اشاره به انتقادهاي به حقي كه محتواي كتاب هاي درسي را منطبق با نيازهاي امروز دانش آموزان نمي دانند، افزود : بايد ساز وكاري طراحي شود كه مواد درسي و آموزشي متناسب با دوره، پايه، موقعيت جغرافيايي و جنسيت دانش آموزان تدوين، تهيه و چاپ گردد .

منبع خبر : پوروتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس :   http:// medu.ir  

برگزاری اولین جلسه مسئولین محترم دفاتر حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش

     اولین جلسه توجیهی - آموزشی مسئولین محترم دفاتر حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش توسط مدیران حوزه وزارتی روز یکشنبه ۲۴/۰۹/۹۲ از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ در محل سالن جلسات معاونت محترم یشتیبانی وزارت متبوع برگزار و در این جلسه آقای دکتر سیدمحمد بطحائی قائم مقام محترم وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی ضمن تبیین اهمیت و ضرورت برگزاری جلسه به عناصر هماهنگی و کارگروهی برای موفقیت در سازمانهای امروزی اشاره نمود. ادامه جلسه به سخنان آقای رضاکچوئیان جوادی معاون دفتر وزارتی تحت عنوان " ویژگی های بی همتای سازمانهای اموزشی و ابعاد متفاوت رفتار مشهود سازمانی " اختصاص یافت. در بخش دیگر آقای رحیم آصفی معاون اداری و اسناد دفتر وزارتی مهارتهای فنی مسئولین دفاتر ستادی را بر شمرد و اهم وظایف آنان را فهرست نمود . در این جلسه همجنین تعدادی از مسئولین محترم دفاتر ستادی شرکت کننده سئوالات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند که مقرر شد بصورت مقتضی به آنها پاسخ داده شود. ضمنا بمنظور دریافت بازخورد از جلسه مقرر شد شرکت کنندگان محترم به بخش " نظر بدهید" در قسمت انتهایی این خبر مراجعه و بصورت کتبی دیدگاههای خود را مطرح فرمایند. ضمنا" قرار شد مخاطبان جلسه برای ارتباط مستمر در مورد مسائل حوزه کاری خود از طریق وب سایت مدیر کل محترم دفتر وزارتی به نام " گامی در مسیر " اقدام نمایند. 

علاقمندان به دریافت اسلایدهای مربوط به سخنرانی آقای کچوئیان می توانند از طریق لینک زیر اقدام به دانلود نمایند.      

 

http://rjavadi.byethost32.com/Setadi.ppsx

همزبانی با نسل جدید ، نیاز امروز

 

 

نسلي كه امروز در مدارس تحصيل مي‌كنند و ما آن‌ها را دانش‌آموز مي‌ناميم به همه مسائل متفاوت مي نگرند. نگاه نسل نو با نگرش ها و انگاره هاي ما متفاوت است. اين‌كه دقيقا آن‌ها چگونه مي‌نگرند و باورهاي آن‌ها چيست، نياز به پژوهشي عميق و ميداني دارد. اما عجالتا مي‌توان اين را گفت كه آن ها چگونه نمي نگرند و از چه گريزانند و به چه تمايل نشان مي‌دهند..

از جمله مواردي كه نسل نو از آن گريزانند، زبان نصيحت است. اگر تربيت و آموزش را با نصيحت اشتباه بگيريم آنچه رخ مي دهد دلزدگي و رويگرداني است. "ما همواره ياد گرفته ايم كه تربيت كردن يعني شكوفا كردن استعدادها، اما اين را ياد نگرفته ايم كه تربيت يعني "فرصت دادن به شكفتن استعدادها" و نه تلاش براي شكوفا كردن آنها!"(1)تربيت، رسيدن است نه رساندن! و كار معلم و همه مربيان بزرگ ، امروزكمك به متربي براي يافتن راه است نه نشان دادن راه.ارشاد آمرانه با يك برخورد از سوي نسل جوان مواجه مي‌شود: "عدم پذيرش".اين نسل به شدت از حركت هاي تبليغاتي و تصنعي گريزان است.سطح هوشمندي نسل نو بسيار بالاست.بسيار با اهميت است كه بدانيم در كلاس درس فقط حضور فيزيكي داريم يا ارتباطي عاطفي و معنايي عميق هم بين ما و دانش اموزان برقرار شده است؟

ادامه نوشته

قدردانی از همکارانم در دانشگاه فرهنگیان

اکنون که بر حسب ضرورت مقرر شد در محل ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش مجددا بصورت مامور به ادامه خدمت بپردازم و این جابجایی مرا از مصاحبت با همکاران عزیزم در معاونت پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان محروم نمود  به پاس حدود پنج ماه خدمت در این سازمان وظیفه خود می دانم از همه عزیزان همکارم بویژه آقایان دکتر مصطفی اجتهادی - احمد ابوحمزه - بیژن دارایی - امیر عباسی - ایرج جعفری و سرکار خانم دکتر فاطمه عباسی و سرکار خانم زهرا رستمی صمیمانه قدردانی نمایم . امیدوارم در آینده نزدیک بتوانم در این پست تصاویر تمام عزیزان همکاری که اسامی آنان ذکر شد را بعنوان یادگار قرار دهم. اختصاصا تصاویر آقایان دکتر اجتهادی - احمد ابوحمزه و ایرج جعفری که در دسترس بود تداعی کننده آن روزهای خوب خواهد بود.

 آقای ایرج جعفری       دکتر اجتهادی       آقای احمد ابوحمزه

 

عرض تبریک بمناسبت انتصاب جناب آقای دکتر سیدمحمد بطحائی به سمت قائم مقام وزیر محترم آموزش و پرورش

انتصاب شایسته برادر و دوست بسیار عزیرم جناب آقای دکتر سیدمحمد بطحایی به سمت مدیر کل محترم دفتر وزارتی و قائم مقامی جناب آقای دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش را صمیمانه به ایشان و به جامعه فرهنگیان معزز کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم . امیدوارم حضور ایشان در جایگاه بسیار حساس وزارت آموزش و پرورش در راستای توجه اساسی به منابع انسانی بعنوان مهمترین دارائی همه سازمانهای اجتماعی و بکار گیری ایشان و تیم همفکران ، زمینه های افزایش کارایی و اثر بخشی سیستم تعلیم و تربیت کشورمان را حتی در کوتاه مدت به همراه داشته باشد.

تفکر پوزیتویستی در مدیریت و رهبری سازمانهای آموزشی

در قرن نوزدهم نوعی از حس گرایی که شناخت علمی را به دانش حسی و تجربی محدود می کرد غالب شد که این جریان را  " اثبات گرائی یا پوزیتویسم " می نامند. بنیانگذار این دانش که آن را دانش اجتماعی یا فیزیک اجتماعی نیز می نامیدند ، اگوست کنت بود. در این جریان فکری طبعا" دانش اجتماعی ، الگو و روش خود را از علوم طبیعی می گرفت. توجه به طبیعت وعلوم طبیعی و افزایش اعتبار و اقتدارهای دانش های حسی و تجربی از منزلت دانش های عقلی کاست . پوزیتویسم به عنوان یک جریان معرفتی جدید که منکر ارزش معرفتی دانش های غیر حسی بود ، بر اریکه ی قدرت نشست و فقط روش حسی و تجربی به عنوان روش علمی به رسمیت شناخته شد. بعنوان مثال مطابق نظر کنت ، دانش پیشینیان به دلیل استفاده از شناخت های شهودی ، وحیانی و عقلانی که مربوط به پندارهای دوران کودکی و نوجوانی بشر هستند ، علمی نیستند. در پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم روش اصلی  ، شناخت علمی ، شناخت مورد پذیرش جامعه بود . اما تعدیل هایی در جامعه شناسی بوجود آمد و نوع جدیدی از جامعه شناسی به نام جامعه شناسی تفهمی شکل گرفت. بنیانگذار این جامعه شناسی ماکس وبر آلمانی است . از ددیدگاه وبر دو نکته مهم در روش شناخت علمی وجود دارد که عبارتند از :

ادامه نوشته

مهر ماه . ماه بازگشایی مدارس و اهتمام رئیس جمهور محترم

آغاز سال تحصیلی 93-92 با حضور رئیس جمهور محترم در روز اول مهر در شرایطی برگزار شد که ایشان عازم نیویورک بودند . احساس مسئولیت آقای دکتر روحانی برای شرکت در مراسم بازگشایی مدارس ،  خارج از وجه نمادین داشتن آن ، در زمانی که ایشان عازم امریکا و سخنران سه جلسه بسیار مهم در سازمان ملل و سایر سازمانهای تاثیرگذار و ملاقات با شخصیت های سیاسی سایر کشورهای مهم بودند ، و طبیعت این برنامه ها دل مشغولی های وافر آن است ،در جای خود مشتمل بر نکاتی است که تامل در آنها برای فرهنگیان فرهیخته , دانش آموزان عزیز و والدین محترم خالی از لطف نیست . اهم این نکات بنظر اینجانب شامل چهار مورد زیر است:

1-      عزم عالیترین مقام اجرائی کشور و به تبع آن سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش برای حمایت و توجه کافی به دستگاه تعلیم و تربیت , راسخ است.

2-      اگر چه  که خانواده اولین کانون تربیت فرزندان محسوب و عملکرد آن هم بسیار مهم است . اما محیط واقعی تربیت , مدارس هستند و به همین دلیل رئیس جمهور اصرار دارد مربیان بجای نامهربانی با آینده سازان این مرز و بوم , مهربانی پیشه کنند. این حوزه آنقدر گسترده می شود تا جائیکه وی دوست دارد همه دانش آموزان ایشان را پدر خود بدانند و در سایه این اعتبار ، احساس امنیت کنند. این امنیت . هدیه ارزشمندی است که دانش آموزان و دانشجویان از مسئولین کشور ، والدین و معلمان خود همیشه انتظار داشته اما ظاهرا آنطور که شایسته است ، آن را نیافته اند.

3-       فضای نقد مسئولین که در سالهای گذشته رنگ باخته و جدی گرفته نمی شد ، در این روز با شکوه ، بعنوان مجرای مهم رشد و توسعه همه جانبه کشور قلمداد شد. توجه به ساعت کتاب ، زنگ انشاء ، گفتگو در کلاس درس در کنار برنامه های درسی آشکار ، و پرسش مهر مستندات این مورد هستند . بدیهی است نقد منصفانه و سازنده مورد نظر ایشان در گرو اعتدال در حوزه نقد خواهد بود.

4-      توجه و حمایت همه جانبه از فرهنگیان عزیز و خواسته های بحق آنان بعنوان مهمترین منبع و دارایی دستگاه تعلیم و تربیت ، اهتمام جدی به پایه های اساسی توسعه همه جانبه  فرهنگی ، اجتماعی ، دینی ، اقتصادی ، سیاسی و ... در کشور به عنوان اصلی مهم و توجه به منابع انسانی تبیین گردد. مستند این ادعا حضور صمیمانه  آقای دکتر روحانی در جلسه با معلمان و حضور در کلاسهای درس دبیرستان حضرت زهرا (س) منطقه 18 تهران بود که در شرایط ویژه مسافرت ایشان در جای خود در خور تحسین است.

با توجه به اینکه در دوره جدید و در دولت تدبیر و امید ، قهرمان پروری ، امری شایسته تلقی نمی شود ، اما وظیفه خود می داند از اهتمام جناب آقای دکتر روحانی در تاریخی ساختن این روز برای فرهنگیان . والدین و دانش آموزان بعنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ تعلیم و تربیت کشور قدردانی نموده ، برای ایشان و هیئت همراه در سفر پیش رو بعنوان سرآغاز دوره طلایی برای تفاخر به ایرانی بودن ، موفقیت آرزو نماید.

برای تحول و توسعه پایدار دانشگاه فرهنگیان ، با استاد مهربان باشیم

تجربه هشت ساله گذشته در عزل و نصب های مدیران سطوح متفاوت در دستگاهها و سازمانهای دولتی ، جامعه ما را از داشتن مدیرانی توانمند و برنامه مدار ناامید ساخته بود. الگوهای جانشین پروری بشدت در این دوره ها رنگ باخته و تحمل سلائق  غیر علمی در این مورد به صورت یک هنجار در آمده بود.  اولین بارقه های امید هنگامی برق شعف و شادی را در چشمانمان نشاند که رئیس جمهور محترم لیست وزیران پیشنهادی را به مجلس محترم شورای اسلامی ارائه نمود. و این سرآغاز امید آفرین ، افقی روشن را برایمان به ارمغان آورد. این حرکت تحولی و نوید بخش با درایت و تدبیر و دلسوزی وزیران محترم پیگیری شد تا سازمانهای بزرگ تولیدی و خدماتی کشورمان ، پس از سالها ، حضور اندیشمندانی وارسته را شاهد باشند . در میان این دستگاهها ، وزارت آموزش و پرورش با گستره ای ملی و با آماری مقرون به جمعیت کل کشور از حیث مراجعان و مشتریان مستقیم و غیر مستقیم ، استادی بزرگ از خانواده تعلیم و تربیت را بعنوان سرپرست این نظام ، مدیر خود یافت تا در فرآیندی خردمندانه و پاسخگویی به مطالبات به حق هزاران فرهنگی زحمتکش ، این عنوان برای دکتر فانی در آینده ای بسیار نزدیک تبدیل به " وزیر " شود

ادامه نوشته

انتصابات جدید در وزارت آموزش و پرورش

فارس: طی احکامی جداگانه از سوی دکتر علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، روح الله عالمی به عنوان مشاور اقتصادی و رفاهی وزارت آموزش و پرورش و سید محمد بطحائی به عنوان مشاور امور برنامه‌ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش منصوب شدند.

جهت مطالعه متن کامل این خیر به آدرس الکترونیکی زیر مراجعه فرمایید.

http://www.fardanews.com/fa/news/284127

دکتر نجفی بهترین گزینه برای آموزش و پرورش

متن درج شده در این بخش که بقلم مدیری شایسته و توانا جناب آقای بطحایی معاون محترم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به رشته تحریر در آمده بود ، با کسب اجازه از محضرشان بر روی وبلاگ اینجانب نیز قرار گرفت.
 با خود می اندیشیدم چرا باید آموزش و پرورش را به وزیری سپرد که 8 سال از فضای حاکم بر این دستگاه حساس در نظام جمهوری اسلامی دور بوده است؟ فردی 62 ساله که پس از 32 سال اشتغال در مهمترین و پرمساله ترین مشاغل مدیریتی ، وطی دورانی پر فراز و نشیب ، اینک شایسته گذران دوران بازنشستگی خود در یک فضای آرام تر و بدور از جرو بحثها و کشمکشهای سیاسی و کارشناسی است تا بدور از موقعیتها و شرایط پر از استرسی که تمام دوران جوانی و میانسالی خود را برای خدمت به کشور و یافتن راه حلهای مناسب برای برون رفت از مشکلات سپری کرده است  ، اکنون حداکثر در نقش یک مشاور خبره به ادامه خدمت بپردازد.
ادامه نوشته
 
  BLOGFA.COM